Tuesday 4 December 2012

Petua Hilangkan Jerawat Batu


Before korang cuba petua ni, aku nk ckp, kalo korang de plan utk berkahwin, bertunang, dinner & sebagainya aku tak galakkan korang cuba petua hilangkan jerawat batu versi aku ni.



   Petua yang aku nk bagi ni memang korang kena tahan dalam masa seminggu jangan keluar rumah,, or dlm erti kata lain korang x kisah kalo di soal siasat oleh orang sekeliling kenapa dengan muka korang tu ok.

Aku berani tulis petua kat blog ni sebab masa aku darjah 6, aku pernah ade jerawat ,, then mak aku bagi satu petua ni kat aku.. mula2 tu aku berteriak gak marah mak aku,, sebab bila aku amalkan petua dia ni,, aku bangun pagi ke tgok muka aku hitam.
    Ok aku straight to the point untuk petua yang mak aku cakap dia baca kat dalam surat khabar tu:

1) Ambil seulas bawang putih kemudian korang belah kan bawang tu.
2) Kalau ikutkan petua yg mak aku baca dalam paper tu sepatutnya korang sapu je bawang putih yang dah dibelah tu kat tempat yang ade jerawat jer,, tapi gentle aku ckp mmg pedih beb! sebab aku miscomunication dgn mak aku, aku x sapu, sebaliknye aku terus tepek kat muka buat tido,
3) Esoknye aku bangun pagi, aku kupas bawang putih yg tertepek kat muka aku, aku noticed kt kawasan yang aku tepek jerawat tu macam bertanda,, macam terbakar,,
4) Tapi bende tu cuma x lama,, dalam masa seminggu,, tempat yg terbakar tu dia jadi macam berkeruping(alah kalo korang terjatuh atau luka berdarah,, lama2 kulit kita akan ade yg mcm hitam2 tu kan nak ganti kulit baru,, heheh aku x taw nak sebut ape) but, korang jgn tarik keruping tu ,,nty muke ko berparut..
5 )nah! sampai sekarang kulit aku x tumbuh jerawat batu lagi..

No comments:

Post a Comment

Thankx for spending time to read my blog

terima kasih sebab baca blog saya